En ost att lita på

Det sägs att frukost är det viktigaste målet på dagen. Jag kan instämma helt och hållet. Jag tillhör de personer som inte kan gå från hemmet utan ett mål mat i magen. Min sambo däremot, tillhör kanske de som eventuellt kan må lite illa av frukost för tidigt på dagen. Jag tror fler kan instämma gällande det.

Om man nu inte kan tvinga i sig en tallrik med havregrynsgröt eller något annat mättande kan man gå andra vägar för att magen ändå ska komma igång.
Ett fiberfyllt knäckebröd med en god ost på? Och givetvis en kopp kaffe på det, dagen är räddad!
Jag vill då tipsa om en god ost som är en smakfull upplevelse (Förlåt kära faster och Arlas ostar). Allerums Grevé, lagrad 11 månader lanserades i början av året och är för mig prisvärd till max! Igår använde vi osten som komplement till parmesan då den tog slut till garneringen av Ceasarsalladen, fungerar utmärkt då också.

Kommentarer
Postat av: Anna

Äntligen en ost man kan lita på! Alla mina andra ostar går bara bakom ryggen på mig och jag är nästa säker på att Prästosten snackar skit om mig. Jag ska verkligen ge din ost en chans.



:)

2010-03-15 @ 15:57:38
URL: http://annaelisabethcarlen.blogg.se/
Postat av: Christina

Jättebra idé! Vi kommer att följa din blogg!

2010-03-15 @ 18:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0